Onderhoud & Service

  1. Waar kan ik op uw site het meest recente onderhoudsvoorschrift downloaden? Voor het meest recente onderhoudsvoorschrift klik hier, of ga naar ons downloadcentre en kijk onder documenten en gelijkwaardigheidsverklaringen.
  2. Hoe kan ik een storing aanmelden bij Ferroli Nederland? De meest eenvoudige manier om een storing aan te melden is om rechtstreeks naar onze website te gaan en te klikken op Storingsmelding bovenaan in het menu. De door u ingevulde storing zal binnen één uur worden verwerkt en uiterlijk 4 uur na de melding zal Ferroli Nederland contact opnemen met de desbetreffende bewoner. Mocht de bewoner na meerdere pogingen niet kunnen worden bereikt, dan zal contact met u worden opgenomen en een brief naar de bewoner worden gestuurd.
  3. In hoeverre zijn er kosten verbonden bij het aanmelden van een storing bij de technische dienst van Ferroli Nederland?Indien de storing binnen de garantietermijn valt en het probleem kan worden toegekend aan ons product, zijn de kosten uiteraardvoor Ferroli Nederland. Valt de storing buiten de garantie en is er sprake van achterstallig onderhoud, een installatie die afwijkt van de voorschriften van de fabrikant danwel een probleem dat geen betrekking heeft op ons probleem, dan zullen er kosten in rekening worden gebracht. Het betreft hier minimaal de voorrijkosten.
  4. Waar kan ik de storingscodes vinden van Ferroli CV-ketels?Alle storingscodes inclusief mogelijke oplossingen kunnen worden teruggevonden in de bijbehorende handleidingen. Ga hiervoor naar ons Downloadcenter.
  5. Hoe lang heb ik garantie op mijn Ferroli toestel? Op alle cv-toestellen en apparatuur van Ferroli zit standaard een garantie van 2 jaar. Het is wel van belang dat bij onderhoud de richtlijnen van de fabrikant worden gevolgd voor het behoud van de garantie. Installateurs kunnen online een garantiekaart invullen.
  6. Waar kan ik defecte onderdelen naartoe sturen die onder garantie vallen? Onderdelen die nog binnen de fabrieksgarantie vallen, mogen alleen worden geretourneerd indien het bijbehorende retourformulier volledig is ingevuld. Deze kunnen vervolgens worden opgestuurd naar:

    Ferroli Nederland BV
    Takkebijsters 62
    4817 BL BREDA, Nederland

    Ferroli Nederland zal alle retouronderdelen testen in haar eigen teststation. Onderdelen die wel correct blijken te werken zullen alsnog worden gefactureerd aan de afzender. Bent u op dit moment niet in het bezit van een retourformulier dan kunt u deze altijd bestellen via retouren@ferroli.nl.

  7. Wat zijn de richtlijnen voor onderhoud aan Ferroli Ketels? De meest actuele richtlijnen voor onderhoud aan Ferroli producten staan altijd live op onze website in het Downloadcenter. Onder het kopje technische documenten vindt u van al onze producten gebruikershandleidingen waarin de onderhoudsprocedure wordt omschreven. In geval van twijfel kunt u als particulier altijd contact opnemen met  076- 5 725 740 of mailen naar mailto:helpdesk@ferroli.nl.
  8. Hoe kan ik verifiëren of het onderhoud volgens de richtlijnen van de fabrikant zijn gegaan? In alle gevallen raden wij u aan eerst contact op te nemen met uw installateur of servicebedrijf. Indien er een situatie zich voordoet of er klachten ontstaan waar u samen niet uitkomt, kunt u als particulier contact opnemen met 076- 5 725 730 of mailen naar mailto:helpdesk@ferroli.nl. Zij zullen in overleg met de desbetreffende accountmanager bekijken welke oplossing er geboden kan worden. Indien noodzakelijk zal Ferroli Nederland een servicetechnicus langssturen die de situatie zal beoordelen.
  9. Op welke manier kan ik het beste de filters van mijn HR Optifor warmteterugwinunit vervangen? Voor een korte samenvatting kunt u het beste op bijgaande link klikken. Mocht u nieuwe filters willen bestellen dan kunt u rechtstreeks naar de filtershop surfen.